Tyska profilen

Hardy BobermienHardy Bobermien
Mitt uppdrag som förstelärare går ut på att främja den tyska profilen på Victoriaskolan. Som ämneslagsledare planerar jag de regelbundna mötena med skolans samlade språkkompetens. Här arbetar vi kontinuerligt med att befästa den ”röda tråden”, utvärdera och utveckla språkprofilen tyska och med att samplanera skolans språkundervisning för att tillsammans kunna bedriva en meningsfull och relevant undervisning.

Skolan erbjuder att läsa tyska från tidig ålder, vi följer tyska traditioner som Fasching, uppmärksammar Tysklands nationaldag, åker årligen till Berlin med våra 9:or, samt erbjuder en fördjupningskurs inför en examination i Zertifikat Deutsch B1 (steg 3) i samarbete med Goethe Institut. Mer om den tyska profilen hittar du under rubriken "Språkinriktningen".