Fritidsklubb

Från augusti 2021 erbjuder vi på Victoriaskolan fritidsklubb för årskurserna 4-6.

Fritidsklubben ska vara en plats där barnen kan mötas, spela spel och öva på vardagliga sysslor i syfte att klara sig ensamma hemma. På fritidsklubben ska barnen även få prova på olika fritidsaktiviteter för att få möjlighet att utveckla intressen. Verksamheten är friare och utgår ännu mer från barnens intressen och önskemål. Fritidsklubben kommer bedriva en stor del av sin verksamhet utomhus i friska luften.

Du ansöker om fritidsklubb för ditt barn genom att fylla i blanketten nedan och maila den till Biträdande Rektor Emelie Öhrn emelie.ohrn@victoriaskolan.se

Ett alternativ till fritidsklubb är skolans läxläsning/mattestuga som är 2 gånger i veckan per årskurs. Mer information om läxläsning/mattestuga kommer från respektive klasslärare vid läsårsstart och då har man också möjlighet att anmäla sitt intresse.

Anmälan fritidsklubb